یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 5 دی 1400/ شماره 430
افزایش محدود قیمت های پایه، افزایش محدود قیمت های پایه، ادامه ریزش قیمت های بازار، استایرن منومر 161 درصد رقابت شد،بورس منفی شد،

افزایش محدود قیمت های پایه
سی‌و‌هشتمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در سال 1400 امروز در حالی اعلام شد که قیمت جهانیِ حتی یک کالا هم افزایشی نبود. نیما هر هفته به بالاترین رکورد سال 1400 دست پیدا می کند ولی قیمت های جهانی در آستانه پایان سال 2021 و نزولی شدن قیمت گاز در اروپا، بدون تغییر یا کاهشی هستند. 
میانگین هفتگی دلار نیمایی که قیمت های پایه امروز با آن محاسبه شد، 24,323 تومان است که نسبت به یکشنبه هفته قبل، 191 تومان 79 صدم درصد افزایش داشت. نگاهی به جدول مقایسه ای قیمت های پایه نشان می دهد، پت های بطری و نساجی، دقیقا هم اندازه رشد دلار نیمایی یعنی 79 صدم درصد افزایش داشته اند و قیمت جهانی آن ها نسبت به هفته قبل، بدون تغییر بوده. در سوی مقابل و در کاهشی ها، سنگین اکستروژن PE80، پ پ های نساجی و فیلم و شیمیایی، بیشترین کاهش های امروز را به نام خود ثبت کرده اند.

دومین روز تکرار دلار صرافی ملی
دلار صرافی ملی که روز گذشته را بدون تغییر پشت سر گذاشت امروز هم در قیمت 27 هزار و 401 تومان، ثابت ماند. دلار در بازار آزاد هم با کمی افزایش به 29 هزار و 940 تومان، رسید.
 
ادامه ریزش قیمت های بازار
علی رغم رُشد محدود قیمت های پایه، قیمت های بازار عمدتا کاهشی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین فیلم و سبک فیلم و سبک خطی بیشترین کاهش را ثبت کردند و بین 200 تا 1000 تومان ریزش داشتند. گروه پ پ نساجی نیز با توجه به کاهش 800 تومانی قیمت پایه، قیمت های بازار نیز 350 تا 1600 تومان اُفت قیمت نسبت به روز گذشته داشتند. کالاهای پ پ شیمایی عمدتا بدون تغییر بودند. 

استایرن منومر 161 درصد رقابت شد
شنبه 4 دی‌ماه، استایرن منومر پتروشیمی پارس با قیمت پایه 23,447 تومان عرضه شد و با 161 درصد رقابت، نهایتا با قیمت 61,440 تومان معامله شد. دلیل اصلی این رقابت سنگین را باید عدم عرضه این محصول طی سه هفته آینده دانست.

بورس منفی شد
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را افزایشی به پایان رسانده بود امروز روند کاهشی شد و شاخص کل در پایان معاملات با 1 هزار و 489 واحد کاهش به 1 میلیون و 384 هزار رسید.
 


 ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟